Skip to content Skip to footer

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer og digitale ydelser på www.camillaborregaard.dk 

Borregaard Dressage ApS 

CVR-nr. 42700266
Gl. Lyngåvej 7
8370 Hadsten
Tlf. 22420375
info@camillaborregaard.dk

Virksomhedens etableringsår: 2021

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Dankort, VISA/Dankort, MobilePay, VISA Electron, Mastercard, Maestro 

Ved bestilling vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. For yderligere information henviser vi til din aftale med din kortudsteder.

Ved betaling med betalingskort eller Mobilepay: Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes. 

Alle priser angivet på camillaborregaard.dk er inkl. moms og alle andre obligatoriske statsafgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med camillaborregaard.dk indgås aftaler på dansk.

Levering og forsendelse

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1 – 3 hverdage.

Hvis den bestilte vare ikke er en lagervare, skal der dog påregnes yderligere leveringstid – dette gælder bøger, der ikke er på lager, samt udenlandske titler. Ved hvert produkt er der angivet en anslået vejledende leveringstid. Skulle der opstå forsinkelser, eller hvis din bestilling imod forventning ikke kan skaffes, vil du blive kontaktet af en medarbejder fra vores online kundeservice. Levering sker via GLS – alt afhængigt af, hvad du har valgt i forbindelse med betaling.

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af digitalt indhold som fx e-bøger, film, onlinekurser mv. som ikke leveres på et fysisk medie, hvis du har givet dit samtykke til, at levering sker inden udløbet af fortrydelsesfristen, og at du derved mister din fortrydelsesret.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til Borregaard Dressage ApS, Gl. Lyngåvej 7, 8370 Hadsten, info@camillaborregaard.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Borregaard Dressage ApS, Gl. Lyngåvej 7, 8370 Hadsten uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen. 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder inden for de 14 dage, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Send varen forsvarligt emballeret.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: hej@bogide-legekaeden.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

  • Til Borregaard Dressage ApS, Gl. Lyngåvej 7, 8370 Hadsten, info@camillaborregaard.dk:
  • Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer
  • Modtaget den
  • Ordrenummer
  • Forbrugerens navn
  • Forbrugerens adresse
  • Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato